Monday, April 18, 2011

آدم خوشگل

مامان بزرگم آدم خوشگلیه. خیلی. شاید یکی از خوشگلترین آدماییه که دیدم.

سلام مامانی

تو تهرانی؟ بابلسری؟

نه عزیز دلم، من همونجا که بودمم،‌ سوئدم

تهران نمیآیی؟ چه صدات قشنگ میآد، انگاری میدون بابلسری

جانم، میآم مامان،‌ ولی نه الآن، دیرتر، دلم برات تنگ شده، حرف بزن برام مامانی

دوستت چی شد؟ رفیقت چی شد؟ نمیآین پیش من بمونین یه هفته؟

من میخندم. مامانی من کاری ندارم بهش، اون داره میره یه جا دیگه الآن، دوریم از هم

میره؟ کجا میره؟ خانوادش میذارن بره؟

آره مامان، خوشحال میشن بره،‌ مثل خانواده من

خوب، آفرین. جوون خوبی بود، من اصلا فک نکنی که فکر بد کردم، من هیچ فکری نکردم،‌ نه اینکه بخوام بگم چیزی بود، من اصلا کاری ندارم به این چیزا. اونم زندگی خودشو میکنه، جوان زحمتکشی بود، جوان خوبی بود

میدونم مامان، ولی هرکسی باید بره دنبال زندگی خودش

یعنی میره یه مکان دیگه؟ میره یه شهر دیگه؟

آره مامان.

خوب، عیب نداره، حالا ما اون و از خدا نمی خوایم، همین که خودش خوب باشه، تو هم خوب باشی، موفق باشه، ببین، من هرروز چند بار نماز میخونم؟ هر نماز برای شما ها دعا میکنم. آدم نوه هاشو بیشتر از بچه هاش دوس داره، میدونی که، جوون خوبی بود خیلی.

آره مامان، خیلی مارو دوس داری میدونم، دعا کن برام مامانی

تو خودت عزیزم، خودت به خدا بگو هرچی میخوای، اونوقت اگه بهت نداد بیا به من هرچی میخوای بگو. ببین من دارم چی میگم. گوش کن، هر شهر جدید،‌ هر جای جدید که رفتی، اولش به خدا بگو که اونجا چی میخوای

مامانی من به خدا نمی گم چی میخوام خوب، نمی دونم

گوش کن، تو این کارو بکن.. امتحان کن، ایندفعه که یه جا رفتی، یه جای جدید که قبلا نرفته بودی، همون اولش به خدا بگو چی میخوای. خوب، میخوای بری؟ با خودت میگی این مامان بزرگ پیر شده همین طوری حرف میزنه

نه مامانی من دلم تنگ شده برات زنگ زدم تو برام حرف بزنی خوب

دختر جان خوب تو افتادی یه جا، خواهرتم یه جا، اینطوریه دیگه، دست ما نیست که، حالا برو پولتو نگه دار باز برای دفعه بعد که دلت تنگ شد زنگ بزنی، خوب؟

باشه مامانی، مامانی اون پرنده سیاه، میاد بیرون پنجرت هنوز؟‌ من هر موقع صدای اونارو میشنوم یاد تو میافتم باهاشون حرف میزدی

آره اون که میآد، انقد قشنگه، صب میآد،‌ بعد میره صحرا، عین آدم که میره کار میکنه، بعد باز عصری برمیگرده اینجا صدا میکنه، خیلی قشنگه،‌ انقد این پرنده قشنگه

مامانی خیلی مواظب خودت باش

باشه دختر جان

مامانی قربونت برم

ا، نگو دیگه دختر جان، قربون اگه کسی میخواد بره ما پیرا باید قربون شما جوونا بریم، شما برای چی قربون ما برین، شما باید حالا زندگی کنین، نگو به من قربونت برم، خوب؟

خوب مامانی

خوب برو دیگه

خدافظ مامانی


No comments: